2007. január 23.
Az Ön számára mi volt az elmúlt időszak legmeghatározóbb kortárs művészeti élménye?
Csákányi Eszter:Clark Ágit évekkel ezelőtt Halász
Péter révén ismertem meg, mint nagyon kulturált, nagyon pozitív személyiséget,
aki szinte feladatának érzi, hogy segítsen megismertetni a kiemelkedően jó
magyar művészeket az Egyesült Államokban. Nagyon jóban lettünk, de a saját
munkáit csak akkor mutatta meg, amikor nyáron meglátogattuk New Yorkban. Azután
két hónappal ezelőtt Nagy Bálint Galériájában bemutatkozott a legjobb fotóival.
A képein főként az árnyékokkal játszik, és ettől egészen különösek a fények és
a formák. A hétköznapi tárgyak – például egy fonott nádszék, ami régen szinte
minden házban kedvelt bútordarab volt – átlényegülnek ettől az „árnyjátéktól”. Ahogyan
besüt a szobába a nap, lesiklik a fény a parkettára, a közönséges tárgy
gyönyörű kompozícióvá lesz, és a fekete-fehér képeket elegancia, olykor finom
szomorúság lengi be.
Az is nagyon megfogott, hogy
valaki ennyire komolyan vegye a hobbiját, hogy kiállításon mutatkozik be. Nekem
a színészeten kívül nincs semmi, amit fel tudnék mutatni. Míg neki ezekben a
képekben – csak úgy mellékesen – benne van minden bölcsessége és humora.
Schilling Árpád:
Magánügy?
ahol jártam még év elején. Kortársak között, keresve a kapcsolódási pontokat,
kíváncsian, vajon, hogy kérdezik a mit, s van-e már válasz a hogyanra. Van-e
forma, s tartalom?
Benczúr
Emese: Never close enough to things
Sosem juthatsz elég közel a
dolgokhoz. (pukkanásos fólia,
üvegfesték). Nagyon kellett, hosszú ideig elidőztem mindkét oldalán.
Csomagolóanyagálom. Egy mondat (majdnem)vérrel, puffasztott
csomagoló(mű)anyagba töltve, kifeszítve a semmibe. Határozott, nagyszabású
gesztus. A kiállítás egyetlen igazi állítása. Nem menekül, nem teszi idézőjelbe
bátortalan szándékát, nem viccel, közöl. Abban a teremben (helyes döntés a
kurátorok és/vagy a művész részéről)
csak ez a kifeszített kijelentés volt kiállítva, mert nem tűrt volna meg
mást: hely kellett neki. A többi teremben tátongott az űr, határozatlan vagy
éppen kimódolt mozdulatok tömege próbálta felkelteni a látogatók érdeklődést,
hasztalan. Konzekvencia: magánügy!
Gratulálok
a művésznőnek, s kívánom, hogy feszítse tovább a húrt.
Pálfy
Szabolcs: Busz
Egy
igazán jó animációs film valamiről, ami tényleg van. Ha lehetne kérni, ilyenből
szeretnék ötezeret és az egybolondszázatcsinálsortalanságból minimált.
Találmány: az animált falusiak hangját önmaguk adták - végre igazi szinkron. A
falu, mint közösség, mint lakóhelyformáció megroppan, összeomlik a szemünk
láttára, s mi hagyjuk, hogy így legyen. A busz nem jár, mert elvitte II.
Rákoczi Ferenc - álmodni azért szabad. Szocio-tanmese értelemmel, fantáziával,
szellemesen és igazi együttérzésből kifolyólag. Régi idők dalai, még élő, de
mégis halott emberek, egy kárhogyelvész kultúra. Köszönöm az élményt, s a
gondolkodásra szánt időt.
Forrás: Art-magazin, 2006/6.