2007. november 30.
Arts and Business

új szakirány indul a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán 2008 februárjától

Arts & Business

Az Arts & Business, a művészetek és az üzlet találkozását jelentő kifejezés egy olyan szemléletet takar, amely nem pusztán az egyik fél részéről történő adományozást jelenti, hanem valódi partnerséget a művészeti és az üzleti szféra között, melyből mind a két fél profitál. Szerte a világon találkozhatunk ennek a szemléletnek a gyakorlati és sikeres alkalmazásával a kultúra-finanszírozás kapcsán.


A képzés aktualitása

A képzés a kulturális területtel foglalkozó menedzsment jelenlegi legfontosabb feladatát, a non profit és a for profit szektor kapcsolatának kiépítését, a kulturális programok hatékony finanszírozását állítja a középpontba.

A képzés aktualitását jól mutatja, hogy egyre jelentősebb érdeklődés mutatkozik a vállalati szféra részéről a kultúra-finanszírozásban való részvétel iránt, a kormányzat pedig – felismerve a kultúrával foglalkozó intézmények és vállalkozások jelenlegi legfontosabb igényét – a kulturális modernizáció irányai között az Arts & Business szemlélet e területen való mielőbbi alkalmazását külön is hangsúlyozza. A képzés eltér a szokásos kulturális menedzserképzéstől, hiszen gyakorlati helyszíneken, gyakorlati szemléletű oktatókkal, többnyire gyakorlati óra keretében folyik, és nem csupán a kulturális, hanem az üzleti élet oldaláról is be kívánja mutatni a menedzser feladatait.

Célunk olyan modern, gyakorlati jellegű képzés kialakítása, amely alapján az itt végzett szakemberek megismerik a kultúra menedzselés szabályait, jellemzőit és összefüggéseit, képesek lesznek a kultúrával foglalkozó intézmények, és vállalkozások kultúra-finanszírozási tevékenységének összehangolására, pénzügyi és nem pénzügyi jellegű támogatások megszerzésére.

A képzés az alapvető marketing- és társadalomtudományi ismereteken túl nemzetközi kitekintést biztosít, bemutatja a magyar közszolgálati kultúra-finanszírozás múltját, jelenét, és jövőbeni irányait; kiemelten szól a magánmecenatúráról és a vállalatok kulturális szerepvállalásról, elemzi a kulturális vállalkozások lehetőségeit, illetve a közszolgálati és kereskedelmi médiumok szerepét.


Ismeretkörök

Alapozó tárgyak: Menedzsment alapismeretek, Gazdasági alapismeretek, Művészeti alapismeretek, A kultúra jogi szabályozása, Kulturális marketing.

Szakmai tárgyak: EU kultúra-támogatási rendszer, Az EU audiovizuális politikája, Non-profit és üzleti intézmények a kulturális világpiacon (Arts & Business), A magyar közszolgálati kultúra-finanszírozási rendszer, Média és közszolgálat, Lobbizás, Egyéni és vállalati szerepvállalás a kulturális szektorban, Kulturális vállalkozások, A kereskedelmi média helye a kulturális piacon, Tárgyalási technikák, Üzleti etikett és protokoll, Rendezvényszervezés, Tömegkulturális programok, Művészeti események.


A képzés szakmai vezetője: Dér Csaba Dezső


A képzés oktatói:

Andrási Gábor, a Műértő főszerkesztője
Arnold István, a Summa Artium Kht. igazgató-helyettese
Bakos Gábor, az ARC ügyvezető igazgatója
Dr. Bíró Péter, a Fashion Street marketing igazgatója
Csóti József, a Radnóti Színház gazdasági igazgatója
Dér Csaba Dezső, kulturális menedzser, a BKF oktatója
Elekes Mária, a Miga Film Produkciós Iroda ügyvezető igazgatója
Gáspár Máté, a Krétakör Színház ügyvezetője
Herczeg Tamás, a Szegedi Szabadtéri Játékok fesztivál igazgató-helyettese
Huzdik Katalin, a BKF oktatója
Klenjánszky Tamás művészeti menedzser, a Magyar Művészeti Fesztiválok Szövetségének tagja
Dr. Kovács Zita, az Oktatási és Kulturális Minisztérium főtanácsosa
Kovácsné Bíró Ágnes, az Oktatási és Kulturális Minisztérium főosztályvezető-helyettese
Major Szilvia, a BKF Karrirercentrum vezetője
Merényi Judit, az Óbudai Társas Kör igazgatója
Dr. Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség elnöke
Dr. Papp Emese, az Oktatási és Kulturális Minisztérium főosztályvezető-helyettese
Schanda Beáta, a Magyar Táncművészeti Főiskola művészeti menedzsere, a Nemzetközi Zenei Tanács alelnöke
Spengler Katalin, újságíró, művészeti szakértő
Szabó Zsolt, a Pont Reklám Kft. cégvezetője
Szép Fruzsina, a Magyar Zenei Exportiroda igazgatója
Tokodi Anikó, a Budapesti Gazdasági Főiskola oktatója
Dr. Vass László, a BKF rektora, az Első Magyar Lobbi Szövetség alapító elnöke
Dr. Walch Ottó, a Westend City Center marketing igazgatója
Dr. Zachar Balázs, a Miniszterelnöki Hivatal média-kormányfőtanácsadója
Zentai Péter, a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülésének igazgatója
Dr. Zongor Attila, az EU Kultúrpont Irodájának vezetője
Zsoldos Dávid, a Jeunneses Musicales elnöke; a Fidelio Média Kft. ügyvezető igazgatója

Intézményi együttműködő partnerek
ARC, Budapest Music Center, Fidelio Média, Kultúrpont Iroda, Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülete, Magyar Zenei Exportiroda, Miga Film Produkciós Iroda, Petőfi Irodalmi Múzeum, Summa Artium, Szépművészeti Múzeum, West End City Center

Megszerezhető végzettség neve: Arts & Business menedzser

A képzés időtartama: 3 félév, összesen 285 kontaktóra. Oktatás szombatonként.

A képzés díja 195,000.- Ft / félév

Felvételi követelmények
A szakirányú képzésre alapszakos diplomával rendelkező szakemberek jelentkezhetnek, akik oklevelüket a jelentkezést megelőzően szerezték. A felvételi eljárás keretében a jelentkezőknek szóbeli alkalmassági vizsgát kell tenni. A vizsgabizottság a következő szempontok alapján értékeli a jelentkező alkalmasságát: helyzetmegoldó, érvelő, meggyőző képesség; szakmai elhivatottság, alapvető érdeklődés a magyar és külföldi kulturális élettel kapcsolatban; általános műveltségi ismeretek.

Jelentkezési határidő 2008. január 31. A képzés várhatóan 2008. február 16-án indul.

Linkek