2008. január 20.
Arts & Business menedzserképzés

még január 31-ig lehet jelentkezni

A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola 2008 februárjától Magyarországon elsőként indít Arts & Business menedzser szakirányú továbbképzést. A művészetek és az üzlet találkozását jelentő kifejezés olyan szemléletet takar, mely valódi partnerséget jelent a két szféra között, középpontba állítva a művészeti és az üzleti szektor kapcsolatának kiépítését és a kulturális programok hatékony finanszírozását. A 3 féléves képzésre, amely félévenként 195 000 Ft-ba kerül, 2008. január 31-ig lehet jelentkezni.

Az Arts & Business menedzser szakirány bevezetésével a BKF célja olyan modern, gyakorlati jellegű képzés kialakítása, amely alapján a kurzust elvégző szakemberek megismerik a menedzselés szabályait, jellemzőit és összefüggéseit, képesek lesznek a szakmai területtel foglalkozó intézmények, és vállalkozások kultúra-finanszírozási, illetve támogatási tevékenységének összehangolására, pénzügyi és nem pénzügyi jellegű támogatások megszerzésére, és a művészeti életben történő hatékony elosztására. A képzés az alapvető marketing- és társadalomtudományi ismereteken túl nemzetközi kitekintést biztosít, bemutatja a magyar közszolgálati kultúra-finanszírozás múltját, jelenét, és jövőbeni irányait; kiemelten szól a magánmecenatúráról és a vállalatok kulturális szerepvállalásáról.

A kurzus aktualitását mi sem bizonyítja jobban, mint hogy egyre jelentősebb érdeklődés mutatkozik a vállalati szféra társadalmi szerepvállalásán belül a kulturális-művészeti terület iránt. A kormányzat pedig – felismerve a területtel foglalkozó intézmények és vállalkozások jelenlegi legfontosabb igényét – a kulturális modernizáció irányai között az Arts & Business szemlélet mielőbbi alkalmazását külön is hangsúlyozza. Nem szokásos menedzserképzésről van szó, hiszen a hallgatók a főiskola mellett múzeumokban (Szépművészeti Múzeum, Petőfi Irodalmi Múzeum) és kulturális intézményekben (Trafó – Kortárs Művészetek Háza, Millenáris), gyakorlati szemléletű oktatók segítségével, többnyire gyakorlati órák keretein belül sajátítják el a szükséges tudást. Fontos továbbá, hogy az érdeklődők nem csupán a kulturális, hanem az üzleti élet oldaláról is megismerhetik a menedzser feladatait.

A képzésre jelentkezők alapozó tárgyként tanulnak majd Menedzsment, Gazdasági és Művészeti alapismereteket és Kulturális marketinget; a szakmai tárgyak között pedig sok egyéb mellett megtalálható lesz az EU kultúra-támogatási rendszer, a Média és közszolgálat, a Kulturális vállalkozások, az Üzleti etikett és protokoll és a Művészeti események elnevezésű tantárgy is.

A februártól induló kurzus szakmai vezetője a BKF oktatója, Dér Csaba Dezső lesz. A „tanári kar” többek között olyan neves szakemberekből áll majd, mint Dr. Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója, Bakos Gábor, az ARC ügyvezető igazgatója, Gőz László, a BMC igazgatója, Herczeg Tamás, a Szegedi Szabadtéri Játékok fesztivál igazgató-helyettese, Dr. Nagy Bálint, a Vodafone kommunikációs vezetője, Dr. Walch Ottó, a Westend City Center marketing igazgatója, vagy Dr. Zachar Balázs, média-kormányfőtanácsadó.

A jelentkezés feltétele, hogy az érdeklődő alapszakos diplomával rendelkezzen. A felvételi eljárás keretében meg kell felelni egy szóbeli alkalmassági vizsgán, ahol a vizsgázónak helyzetmegoldó, érvelő, meggyőző képességéről és szakmai elhivatottságáról is tanúbizonyságot kell tennie.

További információ:

Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Szakirányú Továbbképzések Irodája
1148 Budapest, Nagy Lajos király útja 1-9.
Tel.: 06-1-273-3090/1007
Fax: 06-1 273-3099
E-mail: szakirany@bkf.hu

Linkek